Začetno nalaganje podatkov

Masovno nalaganje podatkov v oblak je prvo od opravil, ki jih moramo postoriti pred prehodom na nove storitve. Pri tem ni težava samo količina podatkov, temveč tudi njihova kakovost. Pri tem postopku se običajno uporabljajo skripta ETL (Extract-Transform-Load), ki med nalaganjem izvedejo tudi določene transformacije (enostavne ali kompleksnejše) in tako podatke pripravijo za učinkovito nadaljnje delo.

Tomaž Poštuvan/MonitorPro

Naslednji izziv pri nalaganju podatkov v oblak so tudi različne tehnologije, saj infrastruktura oblaka ni nujno enaka tisti, ki jo imamo v svoji organizaciji. Potrebno je zagotoviti uporabo takšnega orodja, ki bo znalo podatke prenesti v čim več različnih ciljnih podatkovnih baz. Zakaj? Ker se lahko v razmeroma kratkem času iz različnih razlogov premislimo in preselimo del poslovanja v oblak, ki ga ponuja drug ponudnik. Ne nazadnje pa moramo paziti tudi na hitrost prenašanja podatkov, da bi bilo novo okolje čim prej pripravljeno za operativno delo.

 

Ko imamo podatke uspešno prečiščene in prenesene, moramo zagotoviti, da bodo imeli dostop do njih pravi uporabniki. Prvi korak je, da uporabniška imena in pripadajoča gesla odpremo v sistemu (provisioning). Kreiranje uporabniških imen v oddaljenem sistemu ni enako tistemu v lokalnem okolju, saj smo vezani na osebje ponudnika oblaka, kar lahko postane cokla predvsem pri aplikacijah, ki zahtevajo pogosto spreminjanje nadzorov dostopa. Podobno velja tudi za primer, ko uporabniki želijo spremeniti geslo, saj se na ta način število klicev v center za podporo uporabnikom močno poveča. Ker se število klicev povečuje s številom organizacij, ki gostujejo v oblaku, se lahko čas za izvedbo spremembe močno podaljša, kar posledično povzroči precej slabe volje med uporabniki.

 

S stališča upravljanja uporabniških imen je treba zagotoviti tudi revizijsko sled, saj revizorji običajno zelo natančno pogledajo, kdo ima dostop do katere aplikacije in kdo mu ga je dostop. Še težavnejša kot dodajanje uporabniških imen je ukinitev pravic dostopa za uporabnike, ki so zapustili podjetje ali zamenjali delovno mesto. Nekatera podjetja, ki so v oblak prenesla aplikacije CRM (ključne aplikacije, ki tečejo v oblaku), so imela precejšnje težave, saj so bivši uporabniki pobrali zaupne informacije, ker jim je bil dostop še vedno omogočen.

 

Dodatno težavo predstavljajo varnostne politike, ki jih uporabljamo v organizaciji. Dokler so uporabniška imena odprta v sistemih znotraj podatkovnega centra, težav ni, takoj ko se odpravimo v oblak, pa moramo biti na to še posebej pozorni. Moramo namreč zagotoviti, da se varnostne politike zagotavljajo tudi tam, sicer pride to težav pri uporabi aplikacij in posledično do nezadovoljstva uporabnikov.

 

Na srečo obstajajo orodja, ki so sposobna na zgornje izzive ustrezno odgovoriti. Dodajanje in spreminjanje uporabniških imen se izvaja skozi delovne tokove, pri čemer se vse akcije beležijo v dnevniške datoteke. Podobno velja tudi za brisanje uporabnikov, saj se običajno v povezavi s HR-aplikacijo sproži postopek takoj, ko se status zaposlenega spremeni. Tudi spreminjanje gesel je nekaj, kar se lahko izvaja samodejno, saj uporabnik sam sproži zahtevo za zamenjavo gesla, sistem pa mu ga v postopku spremeni ter vrne potrdilo, da se je akcija uspešno izvršila. Na ta način odpadejo številni klici v center za podporo uporabnikom.

 Z verigo sreče do novih uspehov

Družba Unistar PRO letos praznuje 25. obletnico. Direktor Miran Boštic ve, da upravlja z znanjem in sposobnostmi več kot sto strokovnjakov, zato bo podjetje usmeril na zahtevnejša zahodna in severna tržišča.

Preberi celoten intervju.

 

Piškotki za analitiko
Ti se uporabljajo za beleženje analitike obsikanosti spletne strani in nam zagotavljajo podatke na podlagi katerih lahko zagotovimo boljšo uporabniško izkušnjo.
Piškotki za družabna omrežja
Piškotki potrebni za vtičnike za deljenje vsebin iz strani na socialna omrežja.
Piškotki za komunikacijo na strani
Piškotki omogočajo pirkaz, kontaktiranje in komunikacijo preko komunikacijskega vtičnika na strani.
Piškotki za oglaševanje
So namenjeni targetiranemu oglaševanju glede na pretekle uporabnikove aktvinosti na drugih straneh.
Kaj so piškotki?