Sestavni deli BPMS

BPMS lahko vsebuje celo vrsto komponent, namenjenih različnim deležnikom pri razvoju IT-rešitev. Najbolje je, če uvedemo izdelek BPMS, ki je celovit in vsebuje čim več komponent, ki jih opisujemo v nadaljevanju. Seveda pa lahko uvedemo tudi posamične komponente in jih združimo v BPMS. Pri tem moramo paziti na združljivost.

Jurij Jerele / MonitorPro

Navadno se vse začne pri orodju za modeliranje procesov, s katerim poslovni analitik opredeli procesne aktivnosti, ki jih bodo izvajali uporabniki oziroma sistemi, povezave med aktivnostmi, določi podatke za uveljavljanje in nadzor poslovnih pravil ter poslovna pravila za usmerjanje delovnega toka. V različnih orodjih za modeliranje procesov lahko določimo tudi vire, ključne dejavnike uspešnosti, eskalacijske sheme in način obveščanja uporabnikov o procesnih nalogah, zamudah in še čem. Dobra orodja omogočajo tudi simulacijo poslovnih procesov, s katero lahko uporabnik preveri in optimizira pravilnost izvajanja delovnega toka in poslovnih pravil, oceni pa lahko tudi prepustnost procesa in identificira morebitna ozka grla v procesu.

 

Orodje za podatkovno modeliranje je orodje za grafično načrtovanje podatkovnih struktur, s katerim poslovni analitik opredeli logično podatkovno strukturo procesa. V času izvajanja avtomatiziranega procesa bodo namreč uporabniki v procesne forme vnašali podatke, povezane s poslovnim procesom, in jih samodejno izmenjevali z drugimi aplikacijami. Zbrani podatki se bodo med izvajanjem procesa preslikali v procesne spremenljivke in bodo služili za evaluacijo poslovnih pravil, usmerjanje delovnega toka ter beleženje procesnih in poslovnih kazalnikov. Nekateri BPMS tega orodja nimajo, zato v tem primeru uporabimo kar orodje izdelovalca podatkovne zbirke, v kateri bomo procesne podatke hranili.

 

Orodje za razvoj in integracijo je orodje, v katerem uporabimo predhodno izdelan procesni diagram za razvoj uporabniškega vmesnika oziroma tako imenovanih procesnih obrazcev in ga integriramo z drugimi sistemi (CRM, ERP, DMS …). Z orodjem izvedemo tudi preizkušanje pravilnosti delovanja celotnega procesa v razvojnem okolju ter namestimo proces v testno ali produkcijsko okolje BPMS. Običajno ima BPMS orodje za grafično načrtovanje procesnih obrazcev, ki naj bi zagotavljalo hiter razvoj uporabniškega vmesnika brez kodiranja. Seveda pa so lahko uporabniške in poslovne zahteve takšne, da so procesni obrazci zelo zapleteni in jih je nemogoče izdelati s čarovniki, ki so del orodja. Takrat moramo uporabiti druga orodja.

 

Orodje za modeliranje organizacijske strukture je orodje, v katerem poslovni analitik grafično načrtuje in opredeljuje različne gradnike organizacije (organizacijske enote, oddelki, skupine, delovna mesta, vloge, čakalne vrste), ki izvajajo uporabniške korake procesa. Izdelan načrt organizacije potem poslovni analitik poveže z imenikom sredstev informacijskega sistema, v katerem se bo proces izvajal.


Srce BPMS pa je procesni stroj, ki skrbi za izvajanje procesov v skladu z izdelanimi procesnimi modeli. Glede na definicije procesov delegira naloge uporabnikom, skrbi za izvajanje samodejnih korakov, nadzira zamude pri izvajanju nalog, dostavlja naloge procesnemu odjemalcu, proži opozorilne znake in shranjuje podatke v procesno zbirko. Z njim je povezan stroj poslovnih pravil, ki poskrbi za evaluacijo in izvedbo poslovnih pravil v času izvajanja procesov.

 

Tu pa se seznam orodij še ne konča – BPMS vsebuje še operativno zbirko podatkov, orodja za načrtovanje, izdelavo in prikaz poročil, orodje za upravljanje poslovnih procesov in seveda procesni odjemalec, namenjen končnim uporabnikom BPMS, ki izvajajo procesne aktivnosti. Navadno je slednje kar spletna aplikacija, podobna odjemalcu za elektronsko pošto, uporabniki pa z njo prejemajo procesne naloge, jih delegirajo, kontrolirajo, upravljajo delovna bremena in izvajajo še vse druge aktivnosti, ki so potrebne za delovanje procesov, v katere so vključeni.

 

Ker je akronim BPM zelo moden, veliko ponudnikov IT-rešitev trdi, da so njihovi izdelki, vsebinski ter tehnološki koncepti BPM. Če natančneje analiziramo namen, način uporabe ter komponente teh izdelkov, pogosto ugotovimo, da ne gre za BPMS. Vsekakor pa BPMS ni zamenjava za druge že vpeljane IT-rešitve. Primarni funkciji takšnega sistema sta podpora izvajanju procesov (E2E) in njihovo upravljanje. IT-rešitve, ki podpirajo procese E2E, pa lahko izvedemo le z intergacijo BPMS z obstoječimi IT-rešitvami in s tehnologijami, kot so ERP, CRM, DMS, BI ali CMP.

 Z verigo sreče do novih uspehov

Družba Unistar PRO letos praznuje 25. obletnico. Direktor Miran Boštic ve, da upravlja z znanjem in sposobnostmi več kot sto strokovnjakov, zato bo podjetje usmeril na zahtevnejša zahodna in severna tržišča.

Preberi celoten intervju.

 

Piškotki za analitiko
Ti se uporabljajo za beleženje analitike obsikanosti spletne strani in nam zagotavljajo podatke na podlagi katerih lahko zagotovimo boljšo uporabniško izkušnjo.
Piškotki za družabna omrežja
Piškotki potrebni za vtičnike za deljenje vsebin iz strani na socialna omrežja.
Piškotki za komunikacijo na strani
Piškotki omogočajo pirkaz, kontaktiranje in komunikacijo preko komunikacijskega vtičnika na strani.
Piškotki za oglaševanje
So namenjeni targetiranemu oglaševanju glede na pretekle uporabnikove aktvinosti na drugih straneh.
Kaj so piškotki?